Eυρωπαϊκή Xάρτα Oδικής Aσφάλειας

Στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% ως το 2010 στοχεύει η «Λευκή Bίβλος» της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής για τις μεταφορές.

Στην Eυρωπαϊκή Xάρτα Oδικής Aσφάλειας θα συμμετάσχουν φορείς από όλη την Eυρώπη, μεταξύ των οποίων και ο Σύνδεσμος Eισαγωγέων Aντιπροσώπων Aυτοκινήτων, ο οποίος θα επιχειρήσει μέσω μιας μελέτης που θα αναθέσει στο EMΠ να εξετάσει την επιρροή των επαγγελματικών οχημάτων στην οδική ασφάλεια και ιδιαίτερα των γηρασμένων ελαφρών και βαρέων φορτηγών και λεωφορείων. Παράλληλα ο Σύνδεσμος θα ξεκινήσει ενημερωτική εκστρατεία για την οδική ασφάλεια.

Στην Eλλάδα το 2005 σκοτώθηκαν συνολικά 1.470 άτομα και τραυματίστηκαν 21.460 σε οδικά ατυχήματα σε όλη τη χώρα. Λέτε να φταίνε τα γηρασμένα οχήματα ή οι ελληνικοί κωλόδρομοι και η απαράδεκτη σηματοδότηση; Καμία αναφορά στα θέματα αυτά δεν γίνεται στο άρθρο του Έθνους…

[via ethnos.gr]

Advertisements

Posted on Οκτώβριος 18, 2006, in Αυτοκίνητο. Bookmark the permalink. 7 Σχόλια.

  1. Δεν ξέρω αν κάνεις πλάκα. Σίγουρα δε φταίνε τα οχήματα , οι δρόμοι, και η σηματοδότηση όσον αφορά την πρόκληση ατυχημάτων. Στις συντριπτικές περιπτώσεις φταίνε οι οδηγοί. Ο οδηγός αποφασίζει αν θα οδηγήσει ή όχι ένα «γηρασμένο όχημα» (αλήθεια τι σημαίνει ακριβώς αυτό;) , ο οδηγός θα πρέπει να οδηγεί ανάλογα της ποιότητας του οδοστρώματος και ο οδηγός θα πρέπει να προσέχει όπου οδηγεί και η σήμανση είναι ελειπής. Η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη και ο κύριος υπαίτιος ο οδηγός.
    Φυσικά και οι δρόμοι είναι χάλια στην Ελλάδα, η σήμανση απαράδεκτη σε πολλές περιπτώσεις , οι λωρίδες ανύπαρκτες και ο φωτισμός το βράδυ ελειπής. Αλλά αυτό είναι θέμα άλλης συζήτησης και δεν πρέπει να συγχέεται με την ευθύνη των οδηγών όταν οδηγούν.. (Αν έχεις χρόνο και διάθεση, αναλύω το θέμα διεξοδικότερα στο μπλογκ μου )
    Χαιρετισμούς.

  2. Όπως αναφέρεις στο blog σου υπάρχουν τρεις άξονες που καθορίζουν την ασφάλεια όσον αφορά την οδήγηση, που είναι οι εξής : Οδηγός, όχημα και δρόμος.

    Ένα σχέδιο δράσης για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που αναφέρει το ΈΘΝΟΣ θα πρέπει να ξεκινήσει από τον άξονα «δρόμος». Πως μπορεί ένας οδηγός να γίνει «καλός» και «συνηδητοποιημένος», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεις στο post σου, αν το πλαίσιο λειτουργίας του ελληνικού κυκλοφοριακού καθεστώτος, δρόμοι, σηματοδότηση κλπ, είναι απαράδεκτο για τα ευρωπαικά δεδομένα; Υπάρχει περίπτωση κάποιος να προοδεύσει, όσο συνηδητοποιημένος και να είναι, στις σπουδές του αν φοιτεί σε μία «κακή» σχολή; Πως λοιπόν η Πολιτεία ζητά από όλους τους οδηγούς να είναι «καλοί» και «συνηδητοποιημένοι» αν δεν τους παρέχει τα μέσα για να συμπεριφέρονται ως έτσι;

    Συμφωνώ οτι η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη και ότι ο κύριος υπαίτιος είναι ο οδηγός. Το θέμα είναι ποιο θα είναι το σχέδιο δράσης για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και αυτό προσπάθησα να θίξω στο post αυτό. Ένας μάστορας όσο καλός και να είναι, αν δεν έχει τα κατάλληλα εργαλεία, το αποτέλεσμα της εργασίας του δεν θα είναι καλό. Ένα καλό οδηγό μπορείς να δημιουργήσεις μόνο αν του δώσεις έναν καλό δρόμο να κυκλοφορήσει. Είναι το πρωταρχικό βήμα για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

  3. Αυτό που κάνει κάποιον «συνειδητοποιημένο» είναι η γνώση του πλαισίου και δυνατοτήτων του (που αναφέρεις) και η ανάλογη συμπεριφορά του με βάση αυτό. Σ’αυτό βοηθάει η λεγόμενη «κοινή λογική». Δηλαδή αν κάποιος όπως λές φοιτεί σε κακή σχολή και έχει γνώση αυτού, θα έπρεπε να έχει γνώση των δυνατοτήτων του και μάλλον λογικά δε θα επιχειρήσει να δώσει λύση (πχ) στο τελευταίο θεώρημα του Fermat αν ο επιστημονικός του χώρος είναι τα μαθηματικά . Ένας μάστορας ο οποίος δεν έχει τα κατάλληλα εργαλεία και είναι εν γνώση του δε θα επιχειρήσει να κατασκευάσει κάτι εκτός των δυνατοτήτων των εργαλείων του διότι θα πρέπει να ξέρει ότι θα αποτύχει εξ’αρχής.
    Δεν πρόκειται να σε κάνει ο καλός δρόμος συνειδητοποιημένο οδηγό. Συνειδητοποιημένο μπορεί να σε κάνει μόνο η μέθοδος της χρήσης της κοινής λογικής με βάση την πληροφορία που σου παρέχεται.
    Αν λοιπόν όπως λέμε ξέρεις οτι ο δρόμος που οδηγείς είναι κακοφώτιστος, ή χωρίς φωτισμό καθόλου, είναι μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση χωρίς διάζωμα, και αποφασίζεις να προσπεράσεις νταλίκα βγαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα ενώ πλησιάζεις σε στροφή , εσύ και μόνο εσύ φταίς αν καταλήξεις σε μετωπική με τον απέναντι. Το ίδιο και αν οδηγείς εν γνώσει σου κακοσυντηρημένο όχημα και δεν κρατάς αποστάσεις πχ. τεστάροντας την αντοχή των φρένων σου σε κάθε φρενάρισμα.

    Αυτό βέβαια δεν απαλύνει την πολιτεία από την ευθύνη που έχει να παρέχει καλύτερης ποιότητας οδικό δίκτυο στους πολίτες της ειδικά όταν υπάρχουν τόσα καλά παραδείγματα προς μίμηση. Κάτι που δεν μπορώ να χωνέψω προσωπικά πχ είναι πως γίνεται να έχουμε ένα τόσο εκτενές επαρχιακό και εθνικό δίκτυο που δεν παρέχει παθητική προστασία καμμία στις μετωπικές. Εδώ που βρίσκομαι (ΗΠΑ), σε κάθε έργο του δρόμου που αναγκάζονται να ανακατευθύνουν την κυκλοφορία λόγω έργων πχ και χρησιμοποιούν το ένα ρεύμα 2 λωρίδων του αυτoκινητοδρόμου και για τα 2 ρεύματα κατεύθυνσης προσωρινά, στήνουν τσιμεντένια διαζώματα προκάτ τη νύχτα για να περιορίσουν το ενδεχόμενο μετωπικών. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί στους Ελληνικούς δρόμους έστω και τα προκάτ είναι ανύπαρκτα.

    Δε συμφωνώ πάντως όταν λες ότι τον καλό οδηγό τον κάνει ο καλός δρόμος. Καλός οδηγός είναι αυτός που οδηγεί γρήγορα και με ασφάλεια, πάνω απ’όλα, σε όποιο δρόμο του δώσεις. Καλό τον κάνει η ικανότητα του στο να προσαρμόζεται κατάληλα στις συνθήκες που οδηγεί και η αντίληψή του ως λογικά σκεπτόμενο ον.

  4. θα διαφωνήσω μαζί σου. Είναι αδύνατον ένας καλός οδηγός να μπορεί να οδηγήσει γρήγορα και με ασφάλεια «σε όποιο δρόμο του δώσεις». Αν ένας «καλός» οδηγός» οδηγεί σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με 120 km/h και πέσει σε μια μεγάλη λακούβα (κακοτεχνία-κακοσυντήρηση) είναι σίγουρο οτι θα προκαλέσει τροχαίο ατύχημα είτε προσπαθώντας με ελιγμό αν αποφύγει τη λακούβα είτε καταστρέφοντας το σύστημα διέυθυνσης του αυτοκινήτου του.

  5. Αν ο υποτιθέμενος οδηγός ξέρει ότι στους δρόμους που οδηγεί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπάρχυν λακούβες στα καλά καθούμενα , χωρίς επαρκή προειδοποιητική σήμανση και οδηγεί με 120χλμ την ώρα… δεν είναι καλός οδηγός. Διότι οδηγεί παράλογα γρήγορα για την υποτιθέμενη ποιότητα του δρόμου.
    Αν η πιθανότητα είναι μικρή να υπάρχουν τέτοιες λακούβες … φαντάσματα και τύχει σε τέτοια περίπτωση τότε μιλάμε για δυστύχημα.
    Δική μου αίσθηση είναι ότι τα ατυχήματα που οφέιλονται σε κακή τύχη αδύνατη να προβλεφθεί (2ο παράδειγμα) σε σχέση με αυτά που οφείλονται σε κακή οδηγική συμπεριφορά (1ο παράδειγμα) στους Ελληνικούς δρόμους, είναι πολύ ελάχιστα.

  6. Γνώμη μου είναι ότι οι λακούβες «φαντάσματα» στους ελληνικούς δρόμους είναι συνήθες φαινόμενο και ότι τα ατυχήματα που οφείλονται σε «κακή» τύχη στους ελληνικούς δρόμους είναι πάρα πολλά.

    Σίγουρα δεν μπορούμε να στηρίξουμε την οδική ασφάλεια στην «καλή» γνώση και απομνημόνευση της κατάστασης του κάθε δρόμου που οδηγούμε…

  7. Εχω ταξιδεψει με το αυτοκινητο μου σε σχεδον σε ολες τησ ευρωπαικες χωρες συνολικα εχω διανυσει 15000 χλμ μεσα σε αυτες.Το συμπερασμα ειναι ενα.ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ!!Δεν ενιωσα οδηγικη φοβια ποτε καθ¨ολη την διαρκεια του ταξιδιου μου και αυτο ωφειλετε στην προβλεψιμη κατασταση οδοστρωματος(ποιοτητα ταπητα,κλισεις,σημανση)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: